Creatief en muzikaal zijn

Creatieve lessen en handvaardigheid

In de kleutergroepen verzorgen de leerkrachten de creatieve lessen zelf. Vanaf groep 3 krijgen de leerlingen handvaardigheidslessen van de vakleerkracht handvaardigheid. Door de jaren heen komen daarbij verschillende technieken aan bod.

Podiumkunst

Iedere groep verzorgt minimaal één keer per jaar een podiumkunst. De leerkrachten en de kinderen bedenken dan zelf een leuke voorstelling. Alle kinderen van de groep treden op in de grote hal van de school, op een echt podium. De ouders van de kinderen van de betreffende groep worden daarbij uitgenodigd. Ook zijn er twee groepen van de school als publiek aanwezig. Deze podiumkunst-voorstellingen zijn altijd een groot succes.

Muziek

Naast aandacht voor creativiteit en het ontdekken van talenten op het gebied van de kunsten, krijgen de leerlingen iedere week muziekles van onze vakleerkracht muziek.

Lessen School4stars

De leerlingen uit groep 4 nemen deel aan lessen van de School4stars. Hierbij worden kinderen in workshops op het gebied van zang, dans, theater, tekenen en het bespelen van een instrument uitgedaagd hun talenten te ontdekken en verder te ontwikkelen.

Kijk op www.school4stars.nl voor meer informatie.

Leerkrachten

Nora de Boer